Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przymierzam się do wymiany rozrządu. Autko ma 8 lat i przelatane 84tyś. Słychać go tylko tuż po odpaleniu przez 2-3 sekundy raz głośniej raz ciszej. Napisałem dzisiaj do autoryzowanych serwisów ASO na śląsku o kosztorys. Pierwszy serwis w Rybniku chce abym odstawił auto na noc by mogli posłuchać jego pracy rano. Jeżeli moje obawy by się potwierdziły to rozebrali by rozrząd celem zmierzenia łańcucha jak bardzo się rozciągnął i dopiero zdecydują o wymianie. Na moją prośbę sporządzili mi kosztorys opjewający na kwotę 3700zł. Drugi serwis z Rybnika sporządził mi kosztorys na kwotę 3500zł. Czekam jeszcze na kosztorys z Katowic.
    W obu przypadkach użyty byłby zestaw naprawczy 03C198229C dodatkowo nowe uszczelki, śruby, oraz łańcuch pompy, napinacz łańcucha pompy, koło pompy. Na moje pytanie czy jest konieczna wymiana tych trzech ostatnich podzespołów oba serwisy stwierdziły, że tak wychodzi z VINu i by była gwarancja muszę wymienić te wszystkie elementy napędu pompy.
    Wcześniej nigdzie nie doczytałem by ktoś z Was je wymieniał.
    Słyszałem, że to zależy od nr silnika.
    Serwis mówi, że tak wychodzi z VINu. Oni nie mają w programie podziału na nr silnika.
    Czy ich wymiana jest konieczna? Czy serwis ma rację i pogodzić się z tymi kosztami?
    Auto do tej pory było serwisowane w ASO i tam bym chciał dokonać wymiany.
    Niezależny warsztat z Żor stwierdził, że mogą wymienić mi rozrząd na moich częściach, ale wtedy nie dają na to gwarancji.

    Mój VIN TMBBJ61ZXB2030622
    nr silnika CAX 652 937

    Komentarz


    • Robione w Czechach (od 2010 wszytko u nich robię) Dają gwarancję !
      HP0001.jpg



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz


      • HP0002.jpg



        CB Harry II ASC + Triflex

        Pozdrawiam Mirek!!

        Komentarz


        • Jesli montują ten poprawiony zestaw rozrządu to on w aso kosztuje okolo 1100 zł wiec nie wiem na co Cię tam naciągają . Wymiana tego nie jest aż tak trudna aby nie mogł to zrobić warsztat który specjalizuje się w grupie vw... Ja płacilem za to 600 zł za robotę. 1 dzień .Wszystkie czesci z aso 1100 zł . Oni chyba trochę próbują naciągnąć , bo w aso w szczecinie robicizna okolo 1200 zł wiec polowa tego .
          Ostatnio edytowany przez Igor45; 43240.

          Komentarz


          • Oferta serwisu z Rybnika. Druga jest niemal identyczna.
            Chyba skontaktuje się z serwisem w Czechach. Ciekawe co oni napiszą.
            Załączone pliki

            Komentarz


            • Zamieszczone przez krzysiek_176 Zobacz wpis
              Chyba skontaktuje się z serwisem w Czechach
              Masz na tyle blisko że ja bym tam sobie podjechał



              CB Harry II ASC + Triflex

              Pozdrawiam Mirek!!

              Komentarz


              • Koszt niezbędnych części po zniżkach to:
                - Tylko zestaw naprawczy: 728,11
                - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby: 952,87
                - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby + napęd p.oleju: 1397,38
                - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby + napęd p.oleju + regulatory luzu zaworowego (tzw. popychacze, zamienniki INA): 1813,51 (piszę tą opcję, bo chyba będzie mnie czekać aby pozbyć się wszystkich ewentualnych problemów).
                Do tego oczywiście filtr oleju i olej.

                Ceny przez Getem, ale z doświadczenia wiem, że w salonie da się otrzymać taki sam rabat.

                Komentarz


                • Mi raz stuka raz nie stuka. Raczej po nocy, ewentualnie jak długo stoi i prawy przód jest niżej to coś postuka.
                  Na YouTube jest filmik gościa VW naprawa czy jakoś tak i tam jest nasz cudowny dźwięk. Podobno tragedia i w ogóle koniec, ale jak widać to po wymianach jest przez chwilę spokój, a później znowu.
                  Ja to olewam, najwyżej się to wszystko rozpierdzieli jak mi będzie stukało na ciepłym albo będę słyszał w czasie jazdy to robię.
                  w wawie mi robili ofertę kilka m-cy temu ca. 2300 z pompą wody, ale jej nie potrzeba wymieniać bo jest obok silnika i nie trzeba wszystkiego ściągać. Pewnie poniżej 2k się da. W ASO.

                  Komentarz


                  • Proszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
                    Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.


                    Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
                    Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
                    Komponent: MED17.5.5 G 9059
                    Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
                    Kodowanie: 0000072
                    Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
                    VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C

                    6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
                    000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
                    P0300 - 000 - - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błedu: 11100000
                    Priorytet błedu: 0
                    Częstość błedu: 5
                    Link błedów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03

                    Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 799 /min
                    Obciążenie silnika 19.2 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 47.0*C
                    Temperatura: 15.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.843 V

                    000769 - Cylinder 1
                    P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 5
                    Wew. licznik błędów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03

                    000770 - Cylinder 2
                    P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 5
                    Wew. licznik błędów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03



                    000771 - Cylinder 3
                    P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 5
                    Wew. licznik błędów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03

                    000772 - Cylinder 4
                    P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 5
                    Wew. licznik błędów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03

                    000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
                    P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
                    Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 5
                    Wew. licznik błędów: 255
                    Przebieg: 202050 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2012.07.20
                    Czas: 18:14:03

                    Kody gotowości: B/D

                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez bibop Zobacz wpis
                      Mi raz stuka raz nie stuka. Raczej po nocy, ewentualnie jak długo stoi i prawy przód jest niżej to coś postuka..
                      W listopadzie pisałeś, że jesteś umówiony na sprawdzenie rozrządu. Jak przebiegła wizyta i jakie wnioski? Zmieniałeś już olej ?

                      Komentarz


                      • bibop - jeszcze jedna prośba - pokaż nagranie Twojego przypadku.

                        Komentarz


                        • Nie mam nagrania bo jak stuka to nie nagrywam, a jak nagrywam przez kilka dni to nie stuka
                          Byłem na weryfikacji, zostawiłem samochód na noc, rano odpalili i stwierdzili, że tak może być. Nawet przez 40sek. tak skoda dopuszcza. Coś tam mi czytali od producenta, ale ksero nie chcieli dać. Filmik widziałem, ale nie dam sobie ręki uciąć, ze to był ten sam dźwięk. Ogólnie ciężki temat do wyłapania.
                          Powiedzieli, że jest mało oleju i dolali. Później było lepiej.

                          Komentarz


                          • Witam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                              Witam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .
                              Jaki olej wlewasz?
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                                Witam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .
                                U mnie jest to samo - Motul x-max 0W40, zrobię 6000-7000 km i głowica "gra". Łańcucha nie słychać tylko "popychacze".

                                Komentarz


                                • I u mnie jest podobnie, olej nowy - jest cisza jak przejadę koło 6K km to od czasu do czasu słychać. Inna prawidłowość jest taka ,że obecnie eksploatacja mojego samochodu wygląda tak że odpalam go rano, Jadę trasę Tychy-Gliwice autostrada i gaszę. po 8 godz powrót. Przy takiej konfiguracji nigdy nie słyszę "grzechotania" Ale wystarczy ,że muszę przejechać jakąś krótszą trasę po mieście ,to przy następnym odpaleniu z 99% pewnością zagrzechota.

                                  Komentarz


                                  • Ja wymieniam olej co 15kkm. Shell Helix AV-L 0W30.
                                    Codzienna eksploatacja wyglada tak, że jadę 35 km do pracy, wracam po 8h 35 km i tyle. Przejazd obwodnicą Warszawy, ale korki są, kto jeździ ten wie średnia prędkość 40km/h.
                                    Czasem stuka rano, czasem po pracy, przed wymianą, po wymianie, hgw od czego to zależy.

                                    Komentarz


                                    • Nie namawiam, ale .. mimo wszystko - spróbujcie Mobil 1 ESP 5W30 lub Fuchs Titan GT1 5W30.
                                      Na pierwszym z nich przejechałem ponad 11 tys. km. Na początku przez ok. 2 tygodnie (po zmianie z castrola 5W30) były zaterkotania przy uruchamianiu i na końcu słychać było bardzo wyraźnie, że olej ma dość (rzęziło). Latem i zimą była cisza. Zmieniłem na inny sądząc, że będzie jeszcze lepiej (0W40).

                                      Na drugim z wymienionych jeżdżę od lata (5 tys. km) i jest OK. Zdarzają się od czasu do czasu (rzadko) zaterkotania przy uruchamianiu o każdej porze roku.

                                      Pomiędzy tymi olejami miałem Fuchs 0W40 i zaterkotania były zdecydowanie częściej (czasem rano, czasem po ok. 2 godz. postoju). Na 5W30 nie terkocze u mnie po ok. 2 godz. postoju i z rzadka ranem.

                                      Rozrządu nie wymieniałem, a auto jeździ na co dzień na podobieństwo TAXI.

                                      Komentarz


                                      • Przymierzam się już ostatecznie do wymiany tego rozrządu mam jednak wątpliwości czy wszystkie części jakie sobie zaplanowałem są mi rzeczywiście potrzebne. To gdzie się zastanawiam zaznaczyłem znakiem zapytania, a pewne pogrubiłem. Nie wymieniłem tu zestawu naprawczego "C".

                                        - części poboczne do samego rozrządu:
                                        038103085E - 1 szt. - uszczelniacz wału 35X48X10
                                        03C109287G - 1 szt. - uszczelka pokrywy rozrządu
                                        03C109293 - 2 szt. - uszczelniacze pokrywy rozrządu
                                        N90813202 - 1 szt. - korek spustowy oleju M14X1,5X22
                                        N90500605 - 10 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M6X22
                                        N10655802 - 3 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M10X85
                                        N90903201 - 1 szt. - o-ring 19x2 wału korbowego
                                        N91048601 - 1 szt. - śruba 12-kątna koła M17x1,5x100 wału korbowego
                                        N90256202 - 1 szt. - śruba z gniazdem wielozębnym M10x1,25x30 koło wałka wydechowego
                                        N91197001 - 1 szt. - śruba z gniazdem wielozębnym M10x1,25x89 nastawnik wałka ssącego
                                        03E109511 - 4 szt. - czop łożyskujący M8x20 prowadnica łańcucha
                                        N10300804 - 8 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M6X45

                                        N90344501 - 2 szt. - o-ring - pokrywy wałków 45x3 dla pokrywek wałków ?

                                        - części jeśli bym wymieniał "popychacze" (tylko czy to ma sens przy 130.000 km?):
                                        WHT005184 - 1 szt. - o-ring pompy HP ?
                                        03C103196 - 4 szt. - uszczelniacze dla otworów świec ?
                                        030109423 - 16 szt. - regulator luzu zaworowego ?

                                        - elementy napędu pompy oleju:
                                        N91097201 - 2 szt. - śruba z łbem płaskim M6x35 dla napinacza[/b]
                                        03C103714B - 1 szt. - śruba bez łba M6x12 dla napinacza p.oleju ?
                                        03C109507AE - 1 szt. - napinacz p.oleju ?
                                        03C115121J - 1 szt. - koło łańcuchowe p.oleju z29 ?
                                        03C115225A - 1 szt. - łańcuch p.oleju ?
                                        N90365901 - 1 szt. - śruba z łbem soczewkowym torx M8x22 dla koła p.oleju ?

                                        Nie wiem czy jest potrzeba wymiany tych elementów dotyczących pompy oleju - ten łańcuch się zużywa?

                                        Komentarz


                                        • Ja nie wymieniałem łańcucha od pompy oleju, z zestawu "C" wymusza wymianę koła łańcucha od pompy. Popychacze po co? Coś się dzieje z nimi? Mam nalatane 185kkm i nic takiego nie występuje.

                                          Komentarz


                                          • Koledzy jak, gdzie sprawdzić vcds-em ustawienie kąta wałka rozrządu względem napięcia łańcucha 1,4 caxa?
                                            Podpinałem się wersją 17.1.3 i 17.8 i nie znalazłem camshaft adaptation intake bank 1 phase position
                                            Na "silniku" w blokach pomiarowych w grupach 090-098 też nie występuje.
                                            Są tylko camshaft adjustment...
                                            Załączone pliki
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • W CAXA nie da się chyba zrobić takiej kontroli.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
                                                Ja nie wymieniałem łańcucha od pompy oleju, z zestawu "C" wymusza wymianę koła łańcucha od pompy. Popychacze po co? Coś się dzieje z nimi? Mam nalatane 185kkm i nic takiego nie występuje.
                                                Czasami mam "cykanie" po odpaleniu. Nie jest to ani łańcuch, ani nastawnik - ewidentnie jest to "hydrauliczny element ustalający" potocznie zwany popychaczem (choć w 1.4 TSI nie jest on popychaczem ).
                                                Pompa oleju i napęd jest u mnie już niby nowego typu (tak wychodzi z ETKA), więc niby zostaje sam zestaw naprawczy ewentualnie dla świętego spokoju łańcuch pompy.

                                                endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                                                  W CAXA nie da się chyba zrobić takiej kontroli.
                                                  Ruski dał radę w vw
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz


                                                  • To auto na sterowniku UDS więc może jest tam ten dodatkowy parametr, dziś sprawdzę czy jest to w starszym typie. Ja w swoim widzę tylko z dokładnością do 0.5*.

                                                    Co do mojego auta - wczoraj odebrałem go po wymianie rozrządu. Wprawdzie nie dawał jeszcze jakichś tragicznych odgłosów przy każdym odpaleniu (co najwyżej lekko cykał, a raz na kilkanaście odpaleń na ciepło grzechotał charakterystycznym dźwiękiem obijanego łańcucha) ale jednak zdecydowałem się na wymianę.
                                                    Przebieg w tej chwili to 134.000 km, auto z roku 2009 (modelowo 2010), silnik o numerze CAX.314.xxx.
                                                    Według słów mechanika, łańcuch był napięty prawidłowo (tzn. napinacz działał) lecz po założeniu blokad widoczny był luz między kołami (łańcuch zwisał). Na samym napinaczu widać rysy do połowy jego długości był więc już mocno wysunięty. Dodatkowo pęknięta była jedna z prowadnic, choć może to efekt demontażu (nie pytałem).

                                                    Tak czy inaczej zamontowano zestaw "C", a serwis Skody udzielił zgody na jego montaż (tzn. serwis potwierdził zgodność zestawu z danym numerem silnika, mimo że z numeru VIN w/g VW nie pasuje).

                                                    Wnioski po naprawie:
                                                    - cichsza praca - wcześniej wydawało mi się, że silnik pracuje poprawnie lecz dopiero teraz słyszę jak cicho on może pracować, nie ma na postoju "cykania", słychać tylko wtryskiwacze. Nie ma też poszarpywania na wolnych obrotach (ale to jeszcze się okaże po dłużej jeździe, bo zrobiłem dopiero nieco ponad 100 km),
                                                    - redukcja spalania - na trasie z Gdańska obwodnicą i autostradą A1 z prędkościami dozwolonymi miałem zwykle (w/g komputera) wskazanie 7.5-8.0 litrów, wczoraj 6.8 litra. Dzisiejsza droga do pracy to również 6.5 zamiast typowych dla porannego pośpiechu 7.0 litrów ale na ostateczne wnioski poczekam do kilku tankowań do pełna, bo może to placebo.
                                                    - zmian w mocy, przyspieszaniu etc nie stwierdzam, a jeśli są to minimalne i nieodczuwalne przy tej mocy silnika i masie auta - raczej placebo.

                                                    Jeśli więc ktoś się zastanawia czy wymieniać jeśli lekko cyka to popieram i piszę, że warto, i nie ma się co zastanawiać. Moje auto jest używane w warunkach raczej sprzyjających rozrządowi łańcuchowemu (długie trasy, mało odpalań) i nie dawał znacznych objawów (brak błędów choć różnica w kącie wałka między "zadaną", a "rzeczywistą" skakała pomiędzy 0.5*-1.0* obrotu wału) to mimo wszystko był na wykończeniu.

                                                    Łączny koszt, z olejem, filtrem i niezbędnymi śrubami to 2100 PLN. Robione u poleconego kilka postów wcześniej forumowicza (prezes73 - dzięki za namiary): http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...93#post253099
                                                    Ostatnio edytowany przez radekrp90; 35891.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X